franz-jozef Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu franz-jozef Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu

franz-jozef Queenstown

Door: lars en tess

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tess

19 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Gisteren moesten we om 11.30 verzamelen voor de helicopter vlucht met de wandeling op de gletsjer. Helaas werd het afgelast door de laaghangende bewolking. Jammer genoeg is het weer ook niet goed genoeg de komende dagen om op een ander moment het wel te kunnen doen.
Toen gingen we nieuwe plannen maken en besloten te wandelen naar het verst mogelijke punt om de Franz Josef gletsjer van beneden te zien. Toen we er uiteindelijk waren lag hij heel mooi in de zon. Het was een wandeling van 1 uur en 20 minuten.
We gingen lunchen bij de Fox gletsjer en wilden daar ook nog een stukje van zien, voor we het echter wisten stonden we ook aan de voet van die gletsjer.
Inmiddels vlogen er wel weer wat helicopters, echt balen dus.
We reden dus maar verder en sliepen op een plekje in Mount Aspering National Park.

Vanochtend werden we zoals verwacht wakker in de stromende regen. Dus reden we verder. Het hield niet op met regenen en kwam met bakken uit de lucht. We maakten evengoed in regenjassen wandelingetjes naar mooie watervallen. Toen hebben we nog de blue pools bekeken dat was een langere wandeling. Het water droop van ons hoofd. Het water was heel erg helder je kon er zo doorheen kijken. We gingen verder naar beneden rijden en we kwamen uiteindelijk in Queenstown uit. Op de top 10 camping. Daar werd het op het eind van de middag eindelijk droog. Op het nieuws hoorden we date r in heel nieuw-zeeland een hittegolf behalve hier (neeeeeh).
Het landschap is weer veranderd, van gletsjers naar hoge groene bergwanden.

• 19 Januari 2019 - 10:22

Liseth:

Wat jammer van alle regen. Wel heel herkenbaar, wij hadden soortgelijke ervaringen. Toch n mooie wandeling richting gletsjer gemaakt en ook de blue pool wandeling. Best indrukwekkend.
    Hopenlijk blijft het in Queenstown droog. Kunnen jullie met de bobslee ( of hoe heet dat ding) naar beneden. Best n pittige wandeling omhoog trouwens ( het kan ook met de kabelbaan).
    Benieuwd wat jullie gaan doen.

• 20 Januari 2019 - 15:53

Martin & Ingrid:

Hallo Lars en Tess wat jammer dat het weer niet zo goed is en de helikoptervlucht niet door ging. Maar jullie hebben wel de gletsjer gezien.Jullie zijn ook al weer n stuk verder.
    Nu maar hopen dat het toch wat beter word.
    Jullie zullen wel weer hele mooie foto s hebben gemaakt. Het is hier ook wel kouder nu in Leeuwarden heeft het 10 graden gevroren. Dus het word wel ander weer hier. We hebben veel voetbalplaatjes voor jullie en 1 kaart voor de vitamini's
    Nou veel plezier maar weer en liefs van opa en oma xxxx