Taupo- Mount Egmont - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu Taupo- Mount Egmont - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu

Taupo- Mount Egmont

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tess

05 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Gisteren hebben we de mooiste wandeling van Nieuw Zeeland gedaan, de wandeling over 3 vulkanen, de Tongariro crossing. We liepen tussen Mount Tongariro, Mount, Ruapehu en Mount Ngauruhoe.
We hadden de camper op het eindpunt geparkeerd en werden met een busje naar het begin gebracht. Het ging eerst vrij vlak maar al snel steil omhoog. Daarna liep je bovenop er tussendoor. Ik kreeg een blaar en dat was niet heel fijn omhoog lopen. Helemaal boven was het koud en waaide het hard. Op de top was het 11 graden maar door de wind voelde het aan als 0 graden. Je keek in de rode crater, heel mooi. Toen keek je in 3 meertjes die onderin lagen. Heel mooi van kleur, net een regenboog. Het ging heel hard naar beneden daar in los grind, dat leek net skien omlaag. Bij een meertje hebben we geluncht, zie profielfoto.
Toen begonnen we aan de terugweg die eigenlijk alleen maar naar beneden was. Onderweg zagen we om ons heen nog steeds rookwolken van de activiteit in de vulkaan. Het stonk ook nog steeds daar. Na 15 km kreeg ik wel een beetje last van mijn voeten, je ging in s-weggetjes naar beneden (haarspeldbochten). Op de laatste 2 km gingen we door het bos naar het einde. We deden er 6 ½ uur over en het was 21 km met teruglopen naar de camper. Toen we bij de camper waren gingen we naar de camping daar heb ik gepoolt.

Vandaag mocht ik eindelijk uitslapen. Toen ik was opgestaan wou ik eigenlijk meteen gaan poolen maar we moesten eerst ontbijten. We keken sjakie en de chocolade fabriek op de DVD. Toen ging ik poolen ik heb twee keer van papa gewonnen, helaas 2 x van mama verloren. Daarna gingen wij een duik nemen in lake taupo dat was het meer naast de camping. Daar hadden ze een meer met een watertrampoline, lekker zwemmen en springen.
Daarna gingen we rijden naar mount Egmont een grote vulkaan aan de westkust. We reden een toeristische route over de forgotten highway, heel mooi groen en veel prachtige uitzichten maar er woont bijna niemand. We zagen alleen wat schapen en koeien en af en toe een huis.
Nu staan we op Mount Egmont en overnachten hier. Hij ziet er heel mooi uit en er ligt nog sneeuw op. We hebben in het zonnetje spaghetti gegeten. Na een paar spelletjes en een potje klaverjassen gingen we slapen.
Verbinding is helaas te traag om foto's toe te voegen, komt morgen!

• 05 Januari 2019 - 05:49

Esther, Rob, Thom En Jelle :

Leuk om zo jullie verhalen te lezen! Veel plezier nog.

• 05 Januari 2019 - 06:59

Martin & Ingrid:

Hoi Lars en Tess
    Dat was weer een hele belevenis Lars. Leuk toch even poolen met Papa en Mama. Ging het tafeltennissen ook goed?
    Mooi he die meertjes en hard naar beneden rennen op het grint.
    We zijn wel trots op jullie hoor, dat jullie dat even doen. Dan mag je best even zere voeten hebben. Morgen is het weer over.
    Was dat leuk op de watertrampoline?
    Nou tot morgen maar weer. Groetjes xxx opa en oma

• 05 Januari 2019 - 10:18

Liseth:

Fantastische wandeling, zo te horen. En RESPECT dat jullie zover, 21 km is niet niks, gelopen hebben. Uitslapen wel verdiend dus.

• 05 Januari 2019 - 10:37

Ida:

Lieve kiwies,
    Wat zijn jullie goed bezig, hoop dat je voeten Lars weer genezen zijn. Veel plezier bij Mount Egmond, liefs Ida

• 06 Januari 2019 - 05:03

Jelle, Merel, Marian En André:

Wow, wat een gave, lange wandeling zeg over 3 vulkanen. Wij zijn iets heel anders aan het doen dit weekend: twee nachtjes in een hotel in het centrum van Den Bosch. Vandaag gaan we de Sint Jan beklimmen en natuurlijk Bossche bollen eten. Die is niet zo hoog en de bollen stinken niet naar rotte eieren. Groeten van ons.