Omarama-Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu Omarama-Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu

Omarama-Oamaru

Door: Lars en Tess

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tess

26 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Oamaru

We zijn gisteren vanuit Omarama eerst naar de clay cliffs gegaan, hele mooie rotsformaties. Het is zandsteen en is heel mooi weg gesleten in de tijd. Het was mooi om er tussendoor te lopen. Best gek, verder is het heel vlak met groene bergen en dan ineens vind je dit ertussen.
Daarna begonnen we aan de terugreis naar Oamaru (naar de oostkust). Onderweg kwamen we allemaal rotswanden tegen met heel oude maori tekeningen.
Ook kwamen we bij allemaal rotsen in een schapenweiland. Dat was leuk klimmen, er leek er een op een olifant, vandaar dat ze de elephant rocks heten.
In Oamaru zijn we eerst bij de blue penguin colony gaan kijken om voor vanavond te bespreken. Er waren toen natuurlijk geen pinguins want die zijn overdag aan het vissen.
Er lagen wel een heleboel zeehonden.
Op de camping zijn we gaan midgetgolfen, ze hebben een heel leuke baan met allemaal bezienswaardigheden van Nieuw Zeeland. Ook hebben ze weer een leuk springkussen.
Om 20.00 gingen we terug naar de penguin colony, we zaten daar op een tribune.
Eerst mochten we nog een beetje rondlopen en kijken of we ze al zagen komen uit de zee. Om 20.30 spotte ik de eerste penguin hij was aan het proberen aan land te komen.
De penguin was aan land gekomen en toen ging hij wachten op de rest van de groep. Hij ging nog niet omhoog omdat het veiliger is om met zijn allen te gaan. De zonsondergang was daar prachtig. Je kon de pinguin groepen al duidelijk in de zee zien aankomen, dat is geluk hebben want soms zie je ze pas als ze aan land aan. 15 minuten later kwam een groep van 33 blauwe pinguins. Ze waren heel schattig toen ze aan land kwamen ze waggelden heel leuk. Ze liepen tussen de zeehonden door die daar lagen, als ze iets te dicht bij ze kwamen jaagden ze de pinguins weg, verder doen ze niks met elkaar. Ze gingen rennen naar hun hollen om hun kinderen te voeden. Daarna kwamen ze er weer uit en gingen rond kijken. Toen kwamen er nog veel meer groepen we hebben er uiteindelijk 71 gezien. Je mocht geen foto’s of video’s maken bij de groepen helaas is dat slecht voor hun ogen.

• 27 Januari 2019 - 04:29

Ida:

Lieve kiwies, wat super leuk dat jullie de pinguïns zo goed hebben kunnen zien.
    We wensen jullie nog een paar mooie dagen van deze hele bijzondere reis. Liefs Ida

• 27 Januari 2019 - 19:33

Martin&Ingrid:

Hallo, lieve vakantie genieters,zijn jullie al aan het aftellen het schiet al aardig op. Nu gaan jullie weer naar het warmere weer. Hier gaat het woensdag weer wat sneeuwen. Vandaag was het niet zo koud.
    Wat een mooie foto met die lichtstrepen aan de horizon. En die zandbergen met die kleuren.
    Wat een lieve pinquins daar en wat leuk als ze over elkaar heen rollebollen als ze spelen..h'e.
    Ga nog maar even verder genieten van alle leuke dingen. Opa is al uit gehuild Lars. We gaan zo lekker slapen tot morgen laters.
    Knuffels van ons opa en oma