Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Lars en Tess

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tess

01 Februari 2019 | Australië, Sydney

Vanochtend moesten we al om 3.30 opstaan en om 4.00 werden we al naar het vliegveld gebracht. De vlucht had helaas wat vertraging. Ze wilden ook onze bagage niet direkt naar Amsterdam boeken.
Een half uur later dan gepland vertrokken we naar Sydney, daar kwamen we evengoed op tijd aan. Na de bagage weer opgehaald en weggebracht te hebben wilden we Sydney in want anders moeten we meer dan 8 uur wachten.
We gingen met de trein en we stapten direct uit bij de opera house, een heel mooi gebouw. We liepen rond de haven waar we winkeltjes gekeken hebben. Er lag daar ook een enorm cruiseschip. Verder zijn we over de harbour bridge gelopen (dat is de brug waar ze met oud en nieuw zoveel vuurwerk vanaf steken en wat je altijd op televisie ziet). Je hebt daar een mooi uitzicht op de heel hoge flats langs het water en op de opera house. De hele stad is in het teken van het chinees nieuwjaar, alle jaren hebben een dier en die stonden er overal. Ook lopen er allemaal gekke vogels rond, ibissen. Ook vlogen er overal groene parkieten. Ruim op tijd waren we weer terug bij de gate om in het grootste toestel te stappen naar Singapore, de airbus A380.