Wellington-Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu Wellington-Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu

Wellington-Motueka

Door: Lars en Tess

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tess

12 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Motueka

Doordat we een wat druk programma hadden hebben we 3 dagen in een gecombineerd.

De boot was een mooie rustige overtocht. We konden de hele boot overlopen binnen en buiten. Er stond heel veel wind als je op het dek liep. Er gaan heel erg veel auto’s op, ook veel campers en vrachtauto’s. Het duurde 3 ½ uur om van Wellington naar Picton te komen. Onderweg was het zeker niet saai, Tess heeft een kleurplaat gekleurd, er werden in de kidsroom ballonnen gemaakt en Tess is geschminkd.
Lars heeft op het dek een dolfijn en een zeehond gespot.
We kwamen om 20.30 de boot af en reden toen een stukje richting Havelock, we konden niet staan op de camping die we in gedachten hadden. Na een paar campings verder die vol waren hebben we de camper langs de weg geparkeerd, het was inmiddels al bijna 23.00 en megadonker.

Gisteren zijn we al vroeg bij Pylorus Bridge een wandeling gaan maken van 45 minuten over een hangbrug. Dat was weer door een heel mooi bos. Er was heel erg veel herrie van krekels die daar woonden.
In Nelson hebben we nieuwe crocs voor Lars gekocht, gisteravond bij het zoeken van een camping is er waarschijnlijk een uit de auto gevallen….
We zijn bijna helemaal naar het noorden gereden in Abel Tasman National Park, naar Pupu springs, dat was een heel mooi helder meertje, het is de grootste vers water bron en een van de helderste op het zuidelijk halfrond. Ook waren en veel mooie uitzichtpunten waar je soms met een kleine wandeling naar toe moest. De mooiste wandeling (volgens mama) lukte niet omdat het te smal was voor een camper, de films de lord of the rings en de hobbit is daar opgenomen.
De weg over de pas was nog maar een baan omdat het hier vier maanden geleden zo’n slecht weer was dat de weg is weg geslagen.
We hebben onderweg nog wat vers fruit gekocht en een yoghurtijsje, die was heel erg groot en lekker.
We stonden op een parkeerplaats bij een informatiecentrum in Motueka. Daar konden we ook lekker spelen en voetballen op het grote grasveld en in de speeltuin.

Vandaag stonden we weer vroeg op want we moesten om 9.00 bij de kanoverhuur zijn in Abel Tasman NP. We kregen uitleg van onze gids Joe. Toen gingen we de zee op met de kano, Lars met mama en Tess met papa. Het ging langs de kust en we stopten bij een strandje waar we konden zwemmen. Voor het strand lag split apple, dat is net een gespleten appel, Ook waren en grotten waar we in liepen. Op de terugweg spotte Lars een blauwe penguin die vlak langs ons zwom. Ook zagen we een zeehond op een rots, volgens de gids in dit deel van het park bijzonder.
Na twee uur waren we terug op het strand. We lunchten in de camper. Om 13.00 werden we door een katamaran boot opgehaald en gingen we 1 uur en 15 minuten varen. We gingen heel hard over de golven en dat was best fris. Onderweg zagen we een heel aantal zeehonden. Bij Tonga Quarry gingen we van de boot af voor een wandeling van 5 km terug naar de volgende baai, Medlands Beach. Daar moesten we 1 ½ wachten op de boot terug. Het water is echt prachtig van kleur, blauw en groen, heel helder en de stranden ook super mooi.
Pas om 18.00 waren we weer terug. Op de camping zijn we eerst de spa in geweest, lekker warm water. Toen hebben we fish en chips gegeten.
Nu gaan we gauw slapen want het is al bijna 22.00.

Morgen plaatsen we de foto's bij dit verslag, lukt nu helaas niet.

• 12 Januari 2019 - 07:13

Arvo:

we hadden gisteren een competitie wedstrijd
    en het ging wel goed maar uiteindelijk toch verloren als jij er was dan hadden we wel gewonnen ik hoop dat je snel terug komt want dan verliezen we niet. doei groetjes arvo

• 12 Januari 2019 - 11:07

Ingrid& Martin:

Hoi Lars en Tess, wat een leuk verslag weer. Ondanks dat ik je vanmorgen heb gesproken, staan er veel andere dingen die je nog niet verteld had. Dat vinden we leuk. Jammer van je schoen. Wij hebben vanmorgen een mooie treinreis gezien van nieuw zealand die stopte even in Kaikoura. We herkenden het nog. Wij zullen hem bewaren dan kunnen jullie hem later zien. Voor jullie veel herkenbare dingen zo leuk.
    Leuk dat je zeehonden en een Pinquin heb gezien. Werd je niet een klein beetje dronken van op die hangbrug lopen? Lekker af en toe voetballen zwemmen in de spa (ook zo lekker als je veel gewandeld hebt) Jullie hebben het er maar druk mee. Jongens geniet verder liefs van opa en oma doeiiii

• 12 Januari 2019 - 13:12

Ida:

Lieve kiwies,
    Leuk alle bijzondere dieren die jullie zien, ik hoop nog meer pinguïns voor jullie daar op het Zuidereiland. Spannend dat wild kamperen. Groetjes van alle volgende koometjes, liefs Ida

• 13 Januari 2019 - 18:47

Daphne Müller:

Hallo Lars en Tess.
    Ik lees met veel plezier julie reisverslagen.
    Erg mooi die Fotos.
    Op het Moment wel een beetje verschil met oostenrijk, daar komen we om van de sneeuw.