Motueka-Hanmer springs-Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu Motueka-Hanmer springs-Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Lars en Tess Koomen - WaarBenJij.nu

Motueka-Hanmer springs-Kaikoura

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars en Tess

14 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Gisteren hebben we uitgeslapen en daarna gingen we naar de markt. De markt was op de plek waar wij gisteren geslapen hebben. Tess heeft twee armbandjes gekocht. Ook hebben we fruit gekocht voor onderweg. Toen moesten we een heel stuk rijden door bergachtig gebied. Van motueka naar hanmer springs. Daar gaan we naar toe omdat het geen zin heeft om rechtstreeks naaar kaikoura te gaan van wege het weer. We kwamen een waterval tegen de maruia fall. Het was een van de mooiste watervallen die we hebben gezien. Na 350km rijden kwamen we aan in hanmer springs. Toen gingen we naar onze slaapplek.

Vandaag gingen we weer uitslapen omdat de hanmer springs hot pools om 10 open gingen. De hot pools zijn allemaal hete pools met allemaal een andere temperatuur. Varierend van 35-42 graden lekker warm. Bij een paar pools kwam het water uit de grond het is zo heet omdat het vulkanisch is. Het stinkt zelf weer naar zwavel. Er waren ook vier glijbanen. Een was een soort van trechter waar je met een band met een of twee in kon. Vannacht werden we al wakker van de regen. In het zwembad was dat juist wel lekker dat het pijpestelen regende. Om twee uuur gingen we rijden naar kaikoura.onderweg kwamen we bijna niemand tegen behalve een hele kudde schapen die midden op de weg stonden.
In kaikoura hebben we de walvissen trip geboekt. Alles was moorgen al vol doordat alles van vandaag niet door gingen vanwege het slechte weer. Nu gaan we woensdag om 6.45 het doen dat wordt vroeg opstaan.

• 14 Januari 2019 - 10:47

Martin & Ingrid:

Hoi hoi Lars en Tess, Wat een lol in doe water glijbaan , zo leuk.
    Die waterval is ook fantastisch!
    Ook heerlijk in die hot pools. Wel warm h'e . Regen hadden jullie lang niet meer gezien, laat dat zo blijven. Dus dagje later naar Kaikoura, op naar de walvissen en dolfijnen.
    Wij hopen dat jullie er veel mogen spotten. Veel plezier . Tot blogs. Opa en Oma xxx dag dag.

• 14 Januari 2019 - 14:16

Opa Gerard:

Hoi Lars en Tess; wat is Nieuw Zeeland toch veelzijdig; jullie hebben al zoveel beleefd en er komen nog steeds nieuwe spectaculaire dingen op jullie weg.
    We hopen dat jullie veel dolfijnen en walvissen zien op woensdag en we wensen jullie een mooie tocht met prachtig weer.
    Jullie hebben een maandje terug een prachtige sneeuwpop gemaakt en met een beetje geluk kunnen we in februari nog lekker schaatsen; komende zondag mag ik met Teun mee naar de schaatsbaan in Hoorn.
    Rosa had ons flink te pakken met hartenjagen; ze pakte in het eerste spelletje alle punten; daardoor kregen we ieder gelijk 15 punten; dat kwamen we niet meer te boven; ze won glansrijk.
    Vanmorgen heb ik nog even gerend op de Franz Josef Glacier; absoluut ook de moeite waard.
    Kiki ging geweldig vanmorgen op de Australian Open in Melbouurne; vlak bij jullie met maar 2 uur tijdverschil;
    woensdag de tweede ronde; Murray moest jammer genoeg na een 5-setter al zijn koffer pakken.

We verheugen ons om te horen over jullie belevenissen komende woensdag.

• 14 Januari 2019 - 16:06

Liseth:

Walvissen ? Benieuwd. Wij zwommen met dolfijnen in 3,5 meter hoge golven. Niét te doen.
    Veel te druk met mezelf boven water houden en de boot niet kwijt te raken om n dolfijn te spotten en kotsmisselijk terug

• 14 Januari 2019 - 16:09

Liseth:

Dr ging iets verkeerd.
    Aan de noordelijke rotsenkust van Kaikoura liggen veel zeehonden. Erg leuk om n stukje te lopen op de rotsen. Benieuwd naar jullie ervaringen.

• 15 Januari 2019 - 14:46

Ida:

Lieve kiwies veel plezier, we hopen dat jullie veel zeedieren zien.